debug file
authorNiki <niki@nikiroo.be>
Thu, 17 Apr 2025 05:22:46 +0000 (07:22 +0200)
committerNiki <niki@nikiroo.be>
Thu, 17 Apr 2025 05:22:46 +0000 (07:22 +0200)
setup.debug [new file with mode: 0644]

diff --git a/setup.debug b/setup.debug
new file mode 100644 (file)
index 0000000..98af49c
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,86 @@
+# Debug file used for tests
+
+
+# Commands are given in the form of:
+#      KEYWORD
+# or:
+#      KEYWORD: [parameters]
+# or:
+#      # comment... (mostly used for data files)
+#
+# Parameters are given in the form of:
+#      int_parameter1, int_parameter2...
+# or:
+#      "string parameter", "file parameter"
+#
+# Note that white space around the separators (':' or ',') are allowed.
+#
+# Engine commands:
+# * .        : will process a tick in the game engine
+# * readfile : will read commands from the given file(s) -- one minimum
+#   > (n) "file1..."
+#
+# Setup commands:
+# * map      : will setup the map (and reset the path)
+#   > (0) width
+#   > (1) height
+# * life     : will set the number of life points
+#   > (0) lives
+# * bits     : will set the current bits (money) balance
+#   > (0) bits_amount
+# * path     : will setup the enemies path (cumulative and ordered)
+#   > (n) x1,y1, x2,y2...
+# * tower    : will setup a new tower type
+#   > (0) type      : the unique identifier for this tower type
+#   > (1) base_cost
+# * tower_lvl: will configure a tower upgrade level
+#   > (0) type      : the unique identifier for this tower type
+#   > (1) attack    : how many points dealt to enemies
+#   > (2) speed     : the time needed to rearm after having fired
+#   > (3) range     : the range in locations ("path")
+#   > (4) cost      : upgrade cost for this level (for each of atk, spd, rng)
+# * tower_sp : set the Super Power of a tower
+#   > (0) type      : the unique identifier for this tower type
+#   > (1) super_cost
+#   > (2) super_power
+# * enemy    : will setup a new enemy type
+#   > (0) type      : the unique identifier for this enemy type
+#   > (1) hp        : life/hit points the enemy can take
+#   > (2) speed     : speed in paths per tick
+#   > (3) bits      : how much bits received on enemy death
+# * wave            : configure a new wave TODO
+#
+# Add commands:
+# * add_tower: add a new tower on the map (will cost bits)
+#   > (0) type      : the type of tower to add
+#   > (1) X position: the X coordinate
+#   > (2) Y position: the Y coordinate
+# * add_enemy : add a new enemy in the current wave (can create the first one)
+#   > type          : the enemy type
+#   > id            : the *unique* id of this enemy
+#   > start_tick    : the tick at which it will appear (wave-relative)
+#
+# Other commands:
+# * display  : will toggle display (debug) mode
+# * quit     : will immediately exit the game
+map: 6, 4
+
+path: 0, 0
+path: 1, 0
+path: 2, 0
+path: 3, 0
+path: 3, 1
+path: 3, 2
+path: 4, 2
+path: 5, 2
+
+bits: 100
+tower: 0, 10
+enemy: 0, 3, 2, 5
+
+add_tower: 0, 2, 1
+add_enemy: 0, 0, 0
+
+display
+