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[fanfix.git] / src / jexer / TApplication.java
diff --git a/src/jexer/TApplication.java b/src/jexer/TApplication.java
deleted file mode 100644 (file)
index a37cf03..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,1823 +0,0 @@
-/**
- * Jexer - Java Text User Interface
- *
- * License: LGPLv3 or later
- *
- * This module is licensed under the GNU Lesser General Public License
- * Version 3.  Please see the file "COPYING" in this directory for more
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- *     Copyright (C) 2015  Kevin Lamonte
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- * Foundation, Inc., 51 Franklin St, Fifth Floor, Boston, MA
- * 02110-1301 USA
- *
- * @author Kevin Lamonte [kevin.lamonte@gmail.com]
- * @version 1
- */
-package jexer;
-
-import java.io.InputStream;
-import java.io.OutputStream;
-import java.io.UnsupportedEncodingException;
-import java.util.Collections;
-import java.util.Date;
-import java.util.HashMap;
-import java.util.ArrayList;
-import java.util.LinkedList;
-import java.util.List;
-import java.util.Map;
-
-import jexer.bits.CellAttributes;
-import jexer.bits.ColorTheme;
-import jexer.bits.GraphicsChars;
-import jexer.event.TCommandEvent;
-import jexer.event.TInputEvent;
-import jexer.event.TKeypressEvent;
-import jexer.event.TMenuEvent;
-import jexer.event.TMouseEvent;
-import jexer.event.TResizeEvent;
-import jexer.backend.Backend;
-import jexer.backend.SwingBackend;
-import jexer.backend.ECMA48Backend;
-import jexer.io.Screen;
-import jexer.menu.TMenu;
-import jexer.menu.TMenuItem;
-import static jexer.TCommand.*;
-
-/**
- * TApplication sets up a full Text User Interface application.
- */
-public class TApplication implements Runnable {
-
-    /**
-     * If true, emit thread stuff to System.err.
-     */
-    private static final boolean debugThreads = false;
-
-    /**
-     * If true, emit events being processed to System.err.
-     */
-    private static final boolean debugEvents = false;
-
-    /**
-     * Two backend types are available.
-     */
-    public static enum BackendType {
-        /**
-         * A Swing JFrame.
-         */
-        SWING,
-
-        /**
-         * An ECMA48 / ANSI X3.64 / XTERM style terminal.
-         */
-        ECMA48,
-
-        /**
-         * Synonym for ECMA48
-         */
-        XTERM
-    }
-
-    /**
-     * WidgetEventHandler is the main event consumer loop.  There are at most
-     * two such threads in existence: the primary for normal case and a
-     * secondary that is used for TMessageBox, TInputBox, and similar.
-     */
-    private class WidgetEventHandler implements Runnable {
-        /**
-         * The main application.
-         */
-        private TApplication application;
-
-        /**
-         * Whether or not this WidgetEventHandler is the primary or secondary
-         * thread.
-         */
-        private boolean primary = true;
-
-        /**
-         * Public constructor.
-         *
-         * @param application the main application
-         * @param primary if true, this is the primary event handler thread
-         */
-        public WidgetEventHandler(final TApplication application,
-            final boolean primary) {
-
-            this.application = application;
-            this.primary = primary;
-        }
-
-        /**
-         * The consumer loop.
-         */
-        public void run() {
-
-            // Loop forever
-            while (!application.quit) {
-
-                // Wait until application notifies me
-                while (!application.quit) {
-                    try {
-                        synchronized (application.drainEventQueue) {
-                            if (application.drainEventQueue.size() > 0) {
-                                break;
-                            }
-                        }
-
-                        synchronized (this) {
-                            if (debugThreads) {
-                                System.err.printf("%s %s sleep\n", this,
-                                    primary ? "primary" : "secondary");
-                            }
-
-                            this.wait();
-
-                            if (debugThreads) {
-                                System.err.printf("%s %s AWAKE\n", this,
-                                    primary ? "primary" : "secondary");
-                            }
-
-                            if ((!primary)
-                                && (application.secondaryEventReceiver == null)
-                            ) {
-                                // Secondary thread, emergency exit.  If we
-                                // got here then something went wrong with
-                                // the handoff between yield() and
-                                // closeWindow().
-                                synchronized (application.primaryEventHandler) {
-                                    application.primaryEventHandler.notify();
-                                }
-                                application.secondaryEventHandler = null;
-                                throw new RuntimeException(
-                                        "secondary exited at wrong time");
-                            }
-                            break;
-                        }
-                    } catch (InterruptedException e) {
-                        // SQUASH
-                    }
-                }
-
-                // Wait for drawAll() or doIdle() to be done, then handle the
-                // events.
-                boolean oldLock = lockHandleEvent();
-                assert (oldLock == false);
-
-                // Pull all events off the queue
-                for (;;) {
-                    TInputEvent event = null;
-                    synchronized (application.drainEventQueue) {
-                        if (application.drainEventQueue.size() == 0) {
-                            break;
-                        }
-                        event = application.drainEventQueue.remove(0);
-                    }
-                    application.repaint = true;
-                    if (primary) {
-                        primaryHandleEvent(event);
-                    } else {
-                        secondaryHandleEvent(event);
-                    }
-                    if ((!primary)
-                        && (application.secondaryEventReceiver == null)
-                    ) {
-                        // Secondary thread, time to exit.
-
-                        // DO NOT UNLOCK.  Primary thread just came back from
-                        // primaryHandleEvent() and will unlock in the else
-                        // block below.  Just wake it up.
-                        synchronized (application.primaryEventHandler) {
-                            application.primaryEventHandler.notify();
-                        }
-                        // Now eliminate my reference so that
-                        // wakeEventHandler() resumes working on the primary.
-                        application.secondaryEventHandler = null;
-
-                        // All done!
-                        return;
-                    }
-                } // for (;;)
-
-                // Unlock.  Either I am primary thread, or I am secondary
-                // thread and still running.
-                oldLock = unlockHandleEvent();
-                assert (oldLock == true);
-
-                // I have done some work of some kind.  Tell the main run()
-                // loop to wake up now.
-                synchronized (application) {
-                    application.notify();
-                }
-
-            } // while (true) (main runnable loop)
-        }
-    }
-
-    /**
-     * The primary event handler thread.
-     */
-    private volatile WidgetEventHandler primaryEventHandler;
-
-    /**
-     * The secondary event handler thread.
-     */
-    private volatile WidgetEventHandler secondaryEventHandler;
-
-    /**
-     * The widget receiving events from the secondary event handler thread.
-     */
-    private volatile TWidget secondaryEventReceiver;
-
-    /**
-     * Spinlock for the primary and secondary event handlers.
-     * WidgetEventHandler.run() is responsible for setting this value.
-     */
-    private volatile boolean insideHandleEvent = false;
-
-    /**
-     * Wake the sleeping active event handler.
-     */
-    private void wakeEventHandler() {
-        if (secondaryEventHandler != null) {
-            synchronized (secondaryEventHandler) {
-                secondaryEventHandler.notify();
-            }
-        } else {
-            assert (primaryEventHandler != null);
-            synchronized (primaryEventHandler) {
-                primaryEventHandler.notify();
-            }
-        }
-    }
-
-    /**
-     * Set the insideHandleEvent flag to true.  lockoutEventHandlers() will
-     * spin indefinitely until unlockHandleEvent() is called.
-     *
-     * @return the old value of insideHandleEvent
-     */
-    private boolean lockHandleEvent() {
-        if (debugThreads) {
-            System.err.printf("  >> lockHandleEvent(): oldValue %s",
-                insideHandleEvent);
-        }
-        boolean oldValue = true;
-
-        synchronized (this) {
-            // Wait for TApplication.run() to finish using the global state
-            // before allowing further event processing.
-            while (lockoutHandleEvent == true) {
-                try {
-                    // Backoff so that the backend can finish its work.
-                    Thread.sleep(5);
-                } catch (InterruptedException e) {
-                    // SQUASH
-                }
-            }
-
-            oldValue = insideHandleEvent;
-            insideHandleEvent = true;
-        }
-
-        if (debugThreads) {
-            System.err.printf(" ***\n");
-        }
-        return oldValue;
-    }
-
-    /**
-     * Set the insideHandleEvent flag to false.  lockoutEventHandlers() will
-     * spin indefinitely until unlockHandleEvent() is called.
-     *
-     * @return the old value of insideHandleEvent
-     */
-    private boolean unlockHandleEvent() {
-        if (debugThreads) {
-            System.err.printf("  << unlockHandleEvent(): oldValue %s\n",
-                insideHandleEvent);
-        }
-        synchronized (this) {
-            boolean oldValue = insideHandleEvent;
-            insideHandleEvent = false;
-            return oldValue;
-        }
-    }
-
-    /**
-     * Spinlock for the primary and secondary event handlers.  When true, the
-     * event handlers will spinlock wait before calling handleEvent().
-     */
-    private volatile boolean lockoutHandleEvent = false;
-
-    /**
-     * TApplication.run() needs to be able rely on the global data structures
-     * being intact when calling doIdle() and drawAll().  Tell the event
-     * handlers to wait for an unlock before handling their events.
-     */
-    private void stopEventHandlers() {
-        if (debugThreads) {
-            System.err.printf(">> stopEventHandlers()");
-        }
-
-        lockoutHandleEvent = true;
-        // Wait for the last event to finish processing before returning
-        // control to TApplication.run().
-        while (insideHandleEvent == true) {
-            try {
-                // Backoff so that the event handler can finish its work.
-                Thread.sleep(1);
-            } catch (InterruptedException e) {
-                // SQUASH
-            }
-        }
-
-        if (debugThreads) {
-            System.err.printf(" XXX\n");
-        }
-    }
-
-    /**
-     * TApplication.run() needs to be able rely on the global data structures
-     * being intact when calling doIdle() and drawAll().  Tell the event
-     * handlers that it is now OK to handle their events.
-     */
-    private void startEventHandlers() {
-        if (debugThreads) {
-            System.err.printf("<< startEventHandlers()\n");
-        }
-        lockoutHandleEvent = false;
-    }
-
-    /**
-     * Access to the physical screen, keyboard, and mouse.
-     */
-    private Backend backend;
-
-    /**
-     * Get the Screen.
-     *
-     * @return the Screen
-     */
-    public final Screen getScreen() {
-        return backend.getScreen();
-    }
-
-    /**
-     * Actual mouse coordinate X.
-     */
-    private int mouseX;
-
-    /**
-     * Actual mouse coordinate Y.
-     */
-    private int mouseY;
-
-    /**
-     * Old version of mouse coordinate X.
-     */
-    private int oldMouseX;
-
-    /**
-     * Old version mouse coordinate Y.
-     */
-    private int oldMouseY;
-
-    /**
-     * Event queue that is filled by run().
-     */
-    private List<TInputEvent> fillEventQueue;
-
-    /**
-     * Event queue that will be drained by either primary or secondary
-     * Thread.
-     */
-    private List<TInputEvent> drainEventQueue;
-
-    /**
-     * Top-level menus in this application.
-     */
-    private List<TMenu> menus;
-
-    /**
-     * Stack of activated sub-menus in this application.
-     */
-    private List<TMenu> subMenus;
-
-    /**
-     * The currently acive menu.
-     */
-    private TMenu activeMenu = null;
-
-    /**
-     * Active keyboard accelerators.
-     */
-    private Map<TKeypress, TMenuItem> accelerators;
-
-    /**
-     * Windows and widgets pull colors from this ColorTheme.
-     */
-    private ColorTheme theme;
-
-    /**
-     * Get the color theme.
-     *
-     * @return the theme
-     */
-    public final ColorTheme getTheme() {
-        return theme;
-    }
-
-    /**
-     * The top-level windows (but not menus).
-     */
-    private List<TWindow> windows;
-
-    /**
-     * Timers that are being ticked.
-     */
-    private List<TTimer> timers;
-
-    /**
-     * When true, exit the application.
-     */
-    private volatile boolean quit = false;
-
-    /**
-     * When true, repaint the entire screen.
-     */
-    private volatile boolean repaint = true;
-
-    /**
-     * Y coordinate of the top edge of the desktop.  For now this is a
-     * constant.  Someday it would be nice to have a multi-line menu or
-     * toolbars.
-     */
-    private static final int desktopTop = 1;
-
-    /**
-     * Get Y coordinate of the top edge of the desktop.
-     *
-     * @return Y coordinate of the top edge of the desktop
-     */
-    public final int getDesktopTop() {
-        return desktopTop;
-    }
-
-    /**
-     * Y coordinate of the bottom edge of the desktop.
-     */
-    private int desktopBottom;
-
-    /**
-     * Get Y coordinate of the bottom edge of the desktop.
-     *
-     * @return Y coordinate of the bottom edge of the desktop
-     */
-    public final int getDesktopBottom() {
-        return desktopBottom;
-    }
-
-    /**
-     * Public constructor.
-     *
-     * @param backendType BackendType.XTERM, BackendType.ECMA48 or
-     * BackendType.SWING
-     * @throws UnsupportedEncodingException if an exception is thrown when
-     * creating the InputStreamReader
-     */
-    public TApplication(final BackendType backendType)
-        throws UnsupportedEncodingException {
-
-        switch (backendType) {
-        case SWING:
-            backend = new SwingBackend(this);
-            break;
-        case XTERM:
-            // Fall through...
-        case ECMA48:
-            backend = new ECMA48Backend(this, null, null);
-        }
-        TApplicationImpl();
-    }
-
-    /**
-     * Public constructor.  The backend type will be BackendType.ECMA48.
-     *
-     * @param input an InputStream connected to the remote user, or null for
-     * System.in.  If System.in is used, then on non-Windows systems it will
-     * be put in raw mode; shutdown() will (blindly!) put System.in in cooked
-     * mode.  input is always converted to a Reader with UTF-8 encoding.
-     * @param output an OutputStream connected to the remote user, or null
-     * for System.out.  output is always converted to a Writer with UTF-8
-     * encoding.
-     * @throws UnsupportedEncodingException if an exception is thrown when
-     * creating the InputStreamReader
-     */
-    public TApplication(final InputStream input,
-        final OutputStream output) throws UnsupportedEncodingException {
-
-        backend = new ECMA48Backend(this, input, output);
-        TApplicationImpl();
-    }
-
-    /**
-     * Public constructor.  This hook enables use with new non-Jexer
-     * backends.
-     *
-     * @param backend a Backend that is already ready to go.
-     */
-    public TApplication(final Backend backend) {
-        this.backend = backend;
-        TApplicationImpl();
-    }
-
-    /**
-     * Finish construction once the backend is set.
-     */
-    private void TApplicationImpl() {
-        theme           = new ColorTheme();
-        desktopBottom   = getScreen().getHeight() - 1;
-        fillEventQueue  = new ArrayList<TInputEvent>();
-        drainEventQueue = new ArrayList<TInputEvent>();
-        windows         = new LinkedList<TWindow>();
-        menus           = new LinkedList<TMenu>();
-        subMenus        = new LinkedList<TMenu>();
-        timers          = new LinkedList<TTimer>();
-        accelerators    = new HashMap<TKeypress, TMenuItem>();
-
-        // Setup the main consumer thread
-        primaryEventHandler = new WidgetEventHandler(this, true);
-        (new Thread(primaryEventHandler)).start();
-    }
-
-    /**
-     * Invert the cell color at a position.  This is used to track the mouse.
-     *
-     * @param x column position
-     * @param y row position
-     */
-    private void invertCell(final int x, final int y) {
-        synchronized (getScreen()) {
-            CellAttributes attr = getScreen().getAttrXY(x, y);
-            attr.setForeColor(attr.getForeColor().invert());
-            attr.setBackColor(attr.getBackColor().invert());
-            getScreen().putAttrXY(x, y, attr, false);
-        }
-    }
-
-    /**
-     * Draw everything.
-     */
-    private void drawAll() {
-        if (debugThreads) {
-            System.err.printf("drawAll() enter\n");
-        }
-
-        if (!repaint) {
-            if ((oldMouseX != mouseX) || (oldMouseY != mouseY)) {
-                // The only thing that has happened is the mouse moved.
-                // Clear the old position and draw the new position.
-                invertCell(oldMouseX, oldMouseY);
-                invertCell(mouseX, mouseY);
-                oldMouseX = mouseX;
-                oldMouseY = mouseY;
-            }
-            if (getScreen().isDirty()) {
-                backend.flushScreen();
-            }
-            return;
-        }
-
-        if (debugThreads) {
-            System.err.printf("drawAll() REDRAW\n");
-        }
-
-        // If true, the cursor is not visible
-        boolean cursor = false;
-
-        // Start with a clean screen
-        getScreen().clear();
-
-        // Draw the background
-        CellAttributes background = theme.getColor("tapplication.background");
-        getScreen().putAll(GraphicsChars.HATCH, background);
-
-        // Draw each window in reverse Z order
-        List<TWindow> sorted = new LinkedList<TWindow>(windows);
-        Collections.sort(sorted);
-        Collections.reverse(sorted);
-        for (TWindow window: sorted) {
-            window.drawChildren();
-        }
-
-        // Draw the blank menubar line - reset the screen clipping first so
-        // it won't trim it out.
-        getScreen().resetClipping();
-        getScreen().hLineXY(0, 0, getScreen().getWidth(), ' ',
-            theme.getColor("tmenu"));
-        // Now draw the menus.
-        int x = 1;
-        for (TMenu menu: menus) {
-            CellAttributes menuColor;
-            CellAttributes menuMnemonicColor;
-            if (menu.isActive()) {
-                menuColor = theme.getColor("tmenu.highlighted");
-                menuMnemonicColor = theme.getColor("tmenu.mnemonic.highlighted");
-            } else {
-                menuColor = theme.getColor("tmenu");
-                menuMnemonicColor = theme.getColor("tmenu.mnemonic");
-            }
-            // Draw the menu title
-            getScreen().hLineXY(x, 0, menu.getTitle().length() + 2, ' ',
-                menuColor);
-            getScreen().putStrXY(x + 1, 0, menu.getTitle(), menuColor);
-            // Draw the highlight character
-            getScreen().putCharXY(x + 1 + menu.getMnemonic().getShortcutIdx(),
-                0, menu.getMnemonic().getShortcut(), menuMnemonicColor);
-
-            if (menu.isActive()) {
-                menu.drawChildren();
-                // Reset the screen clipping so we can draw the next title.
-                getScreen().resetClipping();
-            }
-            x += menu.getTitle().length() + 2;
-        }
-
-        for (TMenu menu: subMenus) {
-            // Reset the screen clipping so we can draw the next sub-menu.
-            getScreen().resetClipping();
-            menu.drawChildren();
-        }
-
-        // Draw the mouse pointer
-        invertCell(mouseX, mouseY);
-
-        // Place the cursor if it is visible
-        TWidget activeWidget = null;
-        if (sorted.size() > 0) {
-            activeWidget = sorted.get(sorted.size() - 1).getActiveChild();
-            if (activeWidget.isCursorVisible()) {
-                getScreen().putCursor(true, activeWidget.getCursorAbsoluteX(),
-                    activeWidget.getCursorAbsoluteY());
-                cursor = true;
-            }
-        }
-
-        // Kill the cursor
-        if (!cursor) {
-            getScreen().hideCursor();
-        }
-
-        // Flush the screen contents
-        backend.flushScreen();
-
-        repaint = false;
-    }
-
-    /**
-     * Run this application until it exits.
-     */
-    public void run() {
-        while (!quit) {
-            // Timeout is in milliseconds, so default timeout after 1 second
-            // of inactivity.
-            long timeout = 0;
-
-            // If I've got no updates to render, wait for something from the
-            // backend or a timer.
-            if (!repaint
-                && ((mouseX == oldMouseX) && (mouseY == oldMouseY))
-            ) {
-                // Never sleep longer than 50 millis.  We need time for
-                // windows with background tasks to update the display, and
-                // still flip buffers reasonably quickly in
-                // backend.flushPhysical().
-                timeout = getSleepTime(50);
-            }
-
-            if (timeout > 0) {
-                // As of now, I've got nothing to do: no I/O, nothing from
-                // the consumer threads, no timers that need to run ASAP.  So
-                // wait until either the backend or the consumer threads have
-                // something to do.
-                try {
-                    synchronized (this) {
-                        this.wait(timeout);
-                    }
-                } catch (InterruptedException e) {
-                    // I'm awake and don't care why, let's see what's going
-                    // on out there.
-                }
-                repaint = true;
-            }
-
-            // Prevent stepping on the primary or secondary event handler.
-            stopEventHandlers();
-
-            // Pull any pending I/O events
-            backend.getEvents(fillEventQueue);
-
-            // Dispatch each event to the appropriate handler, one at a time.
-            for (;;) {
-                TInputEvent event = null;
-                if (fillEventQueue.size() == 0) {
-                    break;
-                }
-                event = fillEventQueue.remove(0);
-                metaHandleEvent(event);
-            }
-
-            // Wake a consumer thread if we have any pending events.
-            if (drainEventQueue.size() > 0) {
-                wakeEventHandler();
-            }
-
-            // Process timers and call doIdle()'s
-            doIdle();
-
-            // Update the screen
-            synchronized (getScreen()) {
-                drawAll();
-            }
-
-            // Let the event handlers run again.
-            startEventHandlers();
-
-        } // while (!quit)
-
-        // Shutdown the event consumer threads
-        if (secondaryEventHandler != null) {
-            synchronized (secondaryEventHandler) {
-                secondaryEventHandler.notify();
-            }
-        }
-        if (primaryEventHandler != null) {
-            synchronized (primaryEventHandler) {
-                primaryEventHandler.notify();
-            }
-        }
-
-        // Shutdown the user I/O thread(s)
-        backend.shutdown();
-
-        // Close all the windows.  This gives them an opportunity to release
-        // resources.
-        closeAllWindows();
-
-    }
-
-    /**
-     * Peek at certain application-level events, add to eventQueue, and wake
-     * up the consuming Thread.
-     *
-     * @param event the input event to consume
-     */
-    private void metaHandleEvent(final TInputEvent event) {
-
-        if (debugEvents) {
-            System.err.printf(String.format("metaHandleEvents event: %s\n",
-                    event)); System.err.flush();
-        }
-
-        if (quit) {
-            // Do no more processing if the application is already trying
-            // to exit.
-            return;
-        }
-
-        // Special application-wide events -------------------------------
-
-        // Abort everything
-        if (event instanceof TCommandEvent) {
-            TCommandEvent command = (TCommandEvent) event;
-            if (command.getCmd().equals(cmAbort)) {
-                quit = true;
-                return;
-            }
-        }
-
-        // Screen resize
-        if (event instanceof TResizeEvent) {
-            TResizeEvent resize = (TResizeEvent) event;
-            synchronized (getScreen()) {
-                getScreen().setDimensions(resize.getWidth(),
-                    resize.getHeight());
-                desktopBottom = getScreen().getHeight() - 1;
-                mouseX = 0;
-                mouseY = 0;
-                oldMouseX = 0;
-                oldMouseY = 0;
-            }
-            return;
-        }
-
-        // Peek at the mouse position
-        if (event instanceof TMouseEvent) {
-            TMouseEvent mouse = (TMouseEvent) event;
-            synchronized (getScreen()) {
-                if ((mouseX != mouse.getX()) || (mouseY != mouse.getY())) {
-                    oldMouseX = mouseX;
-                    oldMouseY = mouseY;
-                    mouseX = mouse.getX();
-                    mouseY = mouse.getY();
-                }
-            }
-        }
-
-        // Put into the main queue
-        drainEventQueue.add(event);
-    }
-
-    /**
-     * Dispatch one event to the appropriate widget or application-level
-     * event handler.  This is the primary event handler, it has the normal
-     * application-wide event handling.
-     *
-     * @param event the input event to consume
-     * @see #secondaryHandleEvent(TInputEvent event)
-     */
-    private void primaryHandleEvent(final TInputEvent event) {
-
-        if (debugEvents) {
-            System.err.printf("Handle event: %s\n", event);
-        }
-
-        // Special application-wide events -----------------------------------
-
-        // Peek at the mouse position
-        if (event instanceof TMouseEvent) {
-            // See if we need to switch focus to another window or the menu
-            checkSwitchFocus((TMouseEvent) event);
-        }
-
-        // Handle menu events
-        if ((activeMenu != null) && !(event instanceof TCommandEvent)) {
-            TMenu menu = activeMenu;
-
-            if (event instanceof TMouseEvent) {
-                TMouseEvent mouse = (TMouseEvent) event;
-
-                while (subMenus.size() > 0) {
-                    TMenu subMenu = subMenus.get(subMenus.size() - 1);
-                    if (subMenu.mouseWouldHit(mouse)) {
-                        break;
-                    }
-                    if ((mouse.getType() == TMouseEvent.Type.MOUSE_MOTION)
-                        && (!mouse.isMouse1())
-                        && (!mouse.isMouse2())
-                        && (!mouse.isMouse3())
-                        && (!mouse.isMouseWheelUp())
-                        && (!mouse.isMouseWheelDown())
-                    ) {
-                        break;
-                    }
-                    // We navigated away from a sub-menu, so close it
-                    closeSubMenu();
-                }
-
-                // Convert the mouse relative x/y to menu coordinates
-                assert (mouse.getX() == mouse.getAbsoluteX());
-                assert (mouse.getY() == mouse.getAbsoluteY());
-                if (subMenus.size() > 0) {
-                    menu = subMenus.get(subMenus.size() - 1);
-                }
-                mouse.setX(mouse.getX() - menu.getX());
-                mouse.setY(mouse.getY() - menu.getY());
-            }
-            menu.handleEvent(event);
-            return;
-        }
-
-        if (event instanceof TKeypressEvent) {
-            TKeypressEvent keypress = (TKeypressEvent) event;
-
-            // See if this key matches an accelerator, and if so dispatch the
-            // menu event.
-            TKeypress keypressLowercase = keypress.getKey().toLowerCase();
-            TMenuItem item = null;
-            synchronized (accelerators) {
-                item = accelerators.get(keypressLowercase);
-            }
-            if (item != null) {
-                if (item.isEnabled()) {
-                    // Let the menu item dispatch
-                    item.dispatch();
-                    return;
-                }
-            }
-            // Handle the keypress
-            if (onKeypress(keypress)) {
-                return;
-            }
-        }
-
-        if (event instanceof TCommandEvent) {
-            if (onCommand((TCommandEvent) event)) {
-                return;
-            }
-        }
-
-        if (event instanceof TMenuEvent) {
-            if (onMenu((TMenuEvent) event)) {
-                return;
-            }
-        }
-
-        // Dispatch events to the active window -------------------------------
-        for (TWindow window: windows) {
-            if (window.isActive()) {
-                if (event instanceof TMouseEvent) {
-                    TMouseEvent mouse = (TMouseEvent) event;
-                    // Convert the mouse relative x/y to window coordinates
-                    assert (mouse.getX() == mouse.getAbsoluteX());
-                    assert (mouse.getY() == mouse.getAbsoluteY());
-                    mouse.setX(mouse.getX() - window.getX());
-                    mouse.setY(mouse.getY() - window.getY());
-                }
-                if (debugEvents) {
-                    System.err.printf("TApplication dispatch event: %s\n",
-                        event);
-                }
-                window.handleEvent(event);
-                break;
-            }
-        }
-    }
-    /**
-     * Dispatch one event to the appropriate widget or application-level
-     * event handler.  This is the secondary event handler used by certain
-     * special dialogs (currently TMessageBox and TFileOpenBox).
-     *
-     * @param event the input event to consume
-     * @see #primaryHandleEvent(TInputEvent event)
-     */
-    private void secondaryHandleEvent(final TInputEvent event) {
-        secondaryEventReceiver.handleEvent(event);
-    }
-
-    /**
-     * Enable a widget to override the primary event thread.
-     *
-     * @param widget widget that will receive events
-     */
-    public final void enableSecondaryEventReceiver(final TWidget widget) {
-        assert (secondaryEventReceiver == null);
-        assert (secondaryEventHandler == null);
-        assert (widget instanceof TMessageBox);
-        secondaryEventReceiver = widget;
-        secondaryEventHandler = new WidgetEventHandler(this, false);
-        (new Thread(secondaryEventHandler)).start();
-    }
-
-    /**
-     * Yield to the secondary thread.
-     */
-    public final void yield() {
-        assert (secondaryEventReceiver != null);
-        // This is where we handoff the event handler lock from the primary
-        // to secondary thread.  We unlock here, and in a future loop the
-        // secondary thread locks again.  When it gives up, we have the
-        // single lock back.
-        boolean oldLock = unlockHandleEvent();
-        assert (oldLock == true);
-
-        while (secondaryEventReceiver != null) {
-            synchronized (primaryEventHandler) {
-                try {
-                    primaryEventHandler.wait();
-                } catch (InterruptedException e) {
-                    // SQUASH
-                }
-            }
-        }
-    }
-
-    /**
-     * Do stuff when there is no user input.
-     */
-    private void doIdle() {
-        if (debugThreads) {
-            System.err.printf("doIdle()\n");
-        }
-
-        // Now run any timers that have timed out
-        Date now = new Date();
-        List<TTimer> keepTimers = new LinkedList<TTimer>();
-        for (TTimer timer: timers) {
-            if (timer.getNextTick().getTime() <= now.getTime()) {
-                timer.tick();
-                if (timer.recurring) {
-                    keepTimers.add(timer);
-                }
-            } else {
-                keepTimers.add(timer);
-            }
-        }
-        timers = keepTimers;
-
-        // Call onIdle's
-        for (TWindow window: windows) {
-            window.onIdle();
-        }
-    }
-
-    /**
-     * Get the amount of time I can sleep before missing a Timer tick.
-     *
-     * @param timeout = initial (maximum) timeout in millis
-     * @return number of milliseconds between now and the next timer event
-     */
-    private long getSleepTime(final long timeout) {
-        Date now = new Date();
-        long nowTime = now.getTime();
-        long sleepTime = timeout;
-        for (TTimer timer: timers) {
-            long nextTickTime = timer.getNextTick().getTime();
-            if (nextTickTime < nowTime) {
-                return 0;
-            }
-
-            long timeDifference = nextTickTime - nowTime;
-            if (timeDifference < sleepTime) {
-                sleepTime = timeDifference;
-            }
-        }
-        assert (sleepTime >= 0);
-        assert (sleepTime <= timeout);
-        return sleepTime;
-    }
-
-    /**
-     * Close window.  Note that the window's destructor is NOT called by this
-     * method, instead the GC is assumed to do the cleanup.
-     *
-     * @param window the window to remove
-     */
-    public final void closeWindow(final TWindow window) {
-        synchronized (windows) {
-            int z = window.getZ();
-            window.setZ(-1);
-            Collections.sort(windows);
-            windows.remove(0);
-            TWindow activeWindow = null;
-            for (TWindow w: windows) {
-                if (w.getZ() > z) {
-                    w.setZ(w.getZ() - 1);
-                    if (w.getZ() == 0) {
-                        w.setActive(true);
-                        assert (activeWindow == null);
-                        activeWindow = w;
-                    } else {
-                        w.setActive(false);
-                    }
-                }
-            }
-        }
-
-        // Perform window cleanup
-        window.onClose();
-
-        // Check if we are closing a TMessageBox or similar
-        if (secondaryEventReceiver != null) {
-            assert (secondaryEventHandler != null);
-
-            // Do not send events to the secondaryEventReceiver anymore, the
-            // window is closed.
-            secondaryEventReceiver = null;
-
-            // Wake the secondary thread, it will wake the primary as it
-            // exits.
-            synchronized (secondaryEventHandler) {
-                secondaryEventHandler.notify();
-            }
-        }
-    }
-
-    /**
-     * Switch to the next window.
-     *
-     * @param forward if true, then switch to the next window in the list,
-     * otherwise switch to the previous window in the list
-     */
-    public final void switchWindow(final boolean forward) {
-        // Only switch if there are multiple windows
-        if (windows.size() < 2) {
-            return;
-        }
-
-        synchronized (windows) {
-
-            // Swap z/active between active window and the next in the list
-            int activeWindowI = -1;
-            for (int i = 0; i < windows.size(); i++) {
-                if (windows.get(i).isActive()) {
-                    activeWindowI = i;
-                    break;
-                }
-            }
-            assert (activeWindowI >= 0);
-
-            // Do not switch if a window is modal
-            if (windows.get(activeWindowI).isModal()) {
-                return;
-            }
-
-            int nextWindowI;
-            if (forward) {
-                nextWindowI = (activeWindowI + 1) % windows.size();
-            } else {
-                if (activeWindowI == 0) {
-                    nextWindowI = windows.size() - 1;
-                } else {
-                    nextWindowI = activeWindowI - 1;
-                }
-            }
-            windows.get(activeWindowI).setActive(false);
-            windows.get(activeWindowI).setZ(windows.get(nextWindowI).getZ());
-            windows.get(nextWindowI).setZ(0);
-            windows.get(nextWindowI).setActive(true);
-
-        } // synchronized (windows)
-
-    }
-
-    /**
-     * Add a window to my window list and make it active.
-     *
-     * @param window new window to add
-     */
-    public final void addWindow(final TWindow window) {
-        synchronized (windows) {
-            // Do not allow a modal window to spawn a non-modal window
-            if ((windows.size() > 0) && (windows.get(0).isModal())) {
-                assert (window.isModal());
-            }
-            for (TWindow w: windows) {
-                w.setActive(false);
-                w.setZ(w.getZ() + 1);
-            }
-            windows.add(window);
-            window.setActive(true);
-            window.setZ(0);
-        }
-    }
-
-    /**
-     * Check if there is a system-modal window on top.
-     *
-     * @return true if the active window is modal
-     */
-    private boolean modalWindowActive() {
-        if (windows.size() == 0) {
-            return false;
-        }
-        return windows.get(windows.size() - 1).isModal();
-    }
-
-    /**
-     * Check if a mouse event would hit either the active menu or any open
-     * sub-menus.
-     *
-     * @param mouse mouse event
-     * @return true if the mouse would hit the active menu or an open
-     * sub-menu
-     */
-    private boolean mouseOnMenu(final TMouseEvent mouse) {
-        assert (activeMenu != null);
-        List<TMenu> menus = new LinkedList<TMenu>(subMenus);
-        Collections.reverse(menus);
-        for (TMenu menu: menus) {
-            if (menu.mouseWouldHit(mouse)) {
-                return true;
-            }
-        }
-        return activeMenu.mouseWouldHit(mouse);
-    }
-
-    /**
-     * See if we need to switch window or activate the menu based on
-     * a mouse click.
-     *
-     * @param mouse mouse event
-     */
-    private void checkSwitchFocus(final TMouseEvent mouse) {
-
-        if ((mouse.getType() == TMouseEvent.Type.MOUSE_DOWN)
-            && (activeMenu != null)
-            && (mouse.getAbsoluteY() != 0)
-            && (!mouseOnMenu(mouse))
-        ) {
-            // They clicked outside the active menu, turn it off
-            activeMenu.setActive(false);
-            activeMenu = null;
-            for (TMenu menu: subMenus) {
-                menu.setActive(false);
-            }
-            subMenus.clear();
-            // Continue checks
-        }
-
-        // See if they hit the menu bar
-        if ((mouse.getType() == TMouseEvent.Type.MOUSE_DOWN)
-            && (mouse.isMouse1())
-            && (!modalWindowActive())
-            && (mouse.getAbsoluteY() == 0)
-        ) {
-
-            for (TMenu menu: subMenus) {
-                menu.setActive(false);
-            }
-            subMenus.clear();
-
-            // They selected the menu, go activate it
-            for (TMenu menu: menus) {
-                if ((mouse.getAbsoluteX() >= menu.getX())
-                    && (mouse.getAbsoluteX() < menu.getX()
-                        + menu.getTitle().length() + 2)
-                ) {
-                    menu.setActive(true);
-                    activeMenu = menu;
-                } else {
-                    menu.setActive(false);
-                }
-            }
-            return;
-        }
-
-        // See if they hit the menu bar
-        if ((mouse.getType() == TMouseEvent.Type.MOUSE_MOTION)
-            && (mouse.isMouse1())
-            && (activeMenu != null)
-            && (mouse.getAbsoluteY() == 0)
-        ) {
-
-            TMenu oldMenu = activeMenu;
-            for (TMenu menu: subMenus) {
-                menu.setActive(false);
-            }
-            subMenus.clear();
-
-            // See if we should switch menus
-            for (TMenu menu: menus) {
-                if ((mouse.getAbsoluteX() >= menu.getX())
-                    && (mouse.getAbsoluteX() < menu.getX()
-                        + menu.getTitle().length() + 2)
-                ) {
-                    menu.setActive(true);
-                    activeMenu = menu;
-                }
-            }
-            if (oldMenu != activeMenu) {
-                // They switched menus
-                oldMenu.setActive(false);
-            }
-            return;
-        }
-
-        // Only switch if there are multiple windows
-        if (windows.size() < 2) {
-            return;
-        }
-
-        // Switch on the upclick
-        if (mouse.getType() != TMouseEvent.Type.MOUSE_UP) {
-            return;
-        }
-
-        synchronized (windows) {
-            Collections.sort(windows);
-            if (windows.get(0).isModal()) {
-                // Modal windows don't switch
-                return;
-            }
-
-            for (TWindow window: windows) {
-                assert (!window.isModal());
-                if (window.mouseWouldHit(mouse)) {
-                    if (window == windows.get(0)) {
-                        // Clicked on the same window, nothing to do
-                        return;
-                    }
-
-                    // We will be switching to another window
-                    assert (windows.get(0).isActive());
-                    assert (!window.isActive());
-                    windows.get(0).setActive(false);
-                    windows.get(0).setZ(window.getZ());
-                    window.setZ(0);
-                    window.setActive(true);
-                    return;
-                }
-            }
-        }
-
-        // Clicked on the background, nothing to do
-        return;
-    }
-
-    /**
-     * Turn off the menu.
-     */
-    public final void closeMenu() {
-        if (activeMenu != null) {
-            activeMenu.setActive(false);
-            activeMenu = null;
-            for (TMenu menu: subMenus) {
-                menu.setActive(false);
-            }
-            subMenus.clear();
-        }
-    }
-
-    /**
-     * Turn off a sub-menu.
-     */
-    public final void closeSubMenu() {
-        assert (activeMenu != null);
-        TMenu item = subMenus.get(subMenus.size() - 1);
-        assert (item != null);
-        item.setActive(false);
-        subMenus.remove(subMenus.size() - 1);
-    }
-
-    /**
-     * Switch to the next menu.
-     *
-     * @param forward if true, then switch to the next menu in the list,
-     * otherwise switch to the previous menu in the list
-     */
-    public final void switchMenu(final boolean forward) {
-        assert (activeMenu != null);
-
-        for (TMenu menu: subMenus) {
-            menu.setActive(false);
-        }
-        subMenus.clear();
-
-        for (int i = 0; i < menus.size(); i++) {
-            if (activeMenu == menus.get(i)) {
-                if (forward) {
-                    if (i < menus.size() - 1) {
-                        i++;
-                    }
-                } else {
-                    if (i > 0) {
-                        i--;
-                    }
-                }
-                activeMenu.setActive(false);
-                activeMenu = menus.get(i);
-                activeMenu.setActive(true);
-                return;
-            }
-        }
-    }
-
-    /**
-     * Method that TApplication subclasses can override to handle menu or
-     * posted command events.
-     *
-     * @param command command event
-     * @return if true, this event was consumed
-     */
-    protected boolean onCommand(final TCommandEvent command) {
-        // Default: handle cmExit
-        if (command.equals(cmExit)) {
-            if (messageBox("Confirmation", "Exit application?",
-                    TMessageBox.Type.YESNO).getResult() == TMessageBox.Result.YES) {
-                quit = true;
-            }
-            return true;
-        }
-
-        if (command.equals(cmShell)) {
-            openTerminal(0, 0, TWindow.RESIZABLE);
-            return true;
-        }
-
-        if (command.equals(cmTile)) {
-            tileWindows();
-            return true;
-        }
-        if (command.equals(cmCascade)) {
-            cascadeWindows();
-            return true;
-        }
-        if (command.equals(cmCloseAll)) {
-            closeAllWindows();
-            return true;
-        }
-
-        return false;
-    }
-
-    /**
-     * Method that TApplication subclasses can override to handle menu
-     * events.
-     *
-     * @param menu menu event
-     * @return if true, this event was consumed
-     */
-    protected boolean onMenu(final TMenuEvent menu) {
-
-        // Default: handle MID_EXIT
-        if (menu.getId() == TMenu.MID_EXIT) {
-            if (messageBox("Confirmation", "Exit application?",
-                    TMessageBox.Type.YESNO).getResult() == TMessageBox.Result.YES) {
-                quit = true;
-            }
-            return true;
-        }
-
-        if (menu.getId() == TMenu.MID_SHELL) {
-            openTerminal(0, 0, TWindow.RESIZABLE);
-            return true;
-        }
-
-        if (menu.getId() == TMenu.MID_TILE) {
-            tileWindows();
-            return true;
-        }
-        if (menu.getId() == TMenu.MID_CASCADE) {
-            cascadeWindows();
-            return true;
-        }
-        if (menu.getId() == TMenu.MID_CLOSE_ALL) {
-            closeAllWindows();
-            return true;
-        }
-        return false;
-    }
-
-    /**
-     * Method that TApplication subclasses can override to handle keystrokes.
-     *
-     * @param keypress keystroke event
-     * @return if true, this event was consumed
-     */
-    protected boolean onKeypress(final TKeypressEvent keypress) {
-        // Default: only menu shortcuts
-
-        // Process Alt-F, Alt-E, etc. menu shortcut keys
-        if (!keypress.getKey().isFnKey()
-            && keypress.getKey().isAlt()
-            && !keypress.getKey().isCtrl()
-            && (activeMenu == null)
-        ) {
-
-            assert (subMenus.size() == 0);
-
-            for (TMenu menu: menus) {
-                if (Character.toLowerCase(menu.getMnemonic().getShortcut())
-                    == Character.toLowerCase(keypress.getKey().getChar())
-                ) {
-                    activeMenu = menu;
-                    menu.setActive(true);
-                    return true;
-                }
-            }
-        }
-
-        return false;
-    }
-
-    /**
-     * Add a keyboard accelerator to the global hash.
-     *
-     * @param item menu item this accelerator relates to
-     * @param keypress keypress that will dispatch a TMenuEvent
-     */
-    public final void addAccelerator(final TMenuItem item,
-        final TKeypress keypress) {
-
-        synchronized (accelerators) {
-            assert (accelerators.get(keypress) == null);
-            accelerators.put(keypress, item);
-        }
-    }
-
-    /**
-     * Recompute menu x positions based on their title length.
-     */
-    public final void recomputeMenuX() {
-        int x = 0;
-        for (TMenu menu: menus) {
-            menu.setX(x);
-            x += menu.getTitle().length() + 2;
-        }
-    }
-
-    /**
-     * Post an event to process and turn off the menu.
-     *
-     * @param event new event to add to the queue
-     */
-    public final void addMenuEvent(final TInputEvent event) {
-        synchronized (fillEventQueue) {
-            fillEventQueue.add(event);
-        }
-        closeMenu();
-    }
-
-    /**
-     * Add a sub-menu to the list of open sub-menus.
-     *
-     * @param menu sub-menu
-     */
-    public final void addSubMenu(final TMenu menu) {
-        subMenus.add(menu);
-    }
-
-    /**
-     * Convenience function to add a top-level menu.
-     *
-     * @param title menu title
-     * @return the new menu
-     */
-    public final TMenu addMenu(final String title) {
-        int x = 0;
-        int y = 0;
-        TMenu menu = new TMenu(this, x, y, title);
-        menus.add(menu);
-        recomputeMenuX();
-        return menu;
-    }
-
-    /**
-     * Convenience function to add a default "File" menu.
-     *
-     * @return the new menu
-     */
-    public final TMenu addFileMenu() {
-        TMenu fileMenu = addMenu("&File");
-        fileMenu.addDefaultItem(TMenu.MID_OPEN_FILE);
-        fileMenu.addSeparator();
-        fileMenu.addDefaultItem(TMenu.MID_SHELL);
-        fileMenu.addDefaultItem(TMenu.MID_EXIT);
-        return fileMenu;
-    }
-
-    /**
-     * Convenience function to add a default "Edit" menu.
-     *
-     * @return the new menu
-     */
-    public final TMenu addEditMenu() {
-        TMenu editMenu = addMenu("&Edit");
-        editMenu.addDefaultItem(TMenu.MID_CUT);
-        editMenu.addDefaultItem(TMenu.MID_COPY);
-        editMenu.addDefaultItem(TMenu.MID_PASTE);
-        editMenu.addDefaultItem(TMenu.MID_CLEAR);
-        return editMenu;
-    }
-
-    /**
-     * Convenience function to add a default "Window" menu.
-     *
-     * @return the new menu
-     */
-    public final TMenu addWindowMenu() {
-        TMenu windowMenu = addMenu("&Window");
-        windowMenu.addDefaultItem(TMenu.MID_TILE);
-        windowMenu.addDefaultItem(TMenu.MID_CASCADE);
-        windowMenu.addDefaultItem(TMenu.MID_CLOSE_ALL);
-        windowMenu.addSeparator();
-        windowMenu.addDefaultItem(TMenu.MID_WINDOW_MOVE);
-        windowMenu.addDefaultItem(TMenu.MID_WINDOW_ZOOM);
-        windowMenu.addDefaultItem(TMenu.MID_WINDOW_NEXT);
-        windowMenu.addDefaultItem(TMenu.MID_WINDOW_PREVIOUS);
-        windowMenu.addDefaultItem(TMenu.MID_WINDOW_CLOSE);
-        return windowMenu;
-    }
-
-    /**
-     * Close all open windows.
-     */
-    private void closeAllWindows() {
-        // Don't do anything if we are in the menu
-        if (activeMenu != null) {
-            return;
-        }
-
-        synchronized (windows) {
-            for (TWindow window: windows) {
-                closeWindow(window);
-            }
-        }
-    }
-
-    /**
-     * Re-layout the open windows as non-overlapping tiles.  This produces
-     * almost the same results as Turbo Pascal 7.0's IDE.
-     */
-    private void tileWindows() {
-        synchronized (windows) {
-            // Don't do anything if we are in the menu
-            if (activeMenu != null) {
-                return;
-            }
-            int z = windows.size();
-            if (z == 0) {
-                return;
-            }
-            int a = 0;
-            int b = 0;
-            a = (int)(Math.sqrt(z));
-            int c = 0;
-            while (c < a) {
-                b = (z - c) / a;
-                if (((a * b) + c) == z) {
-                    break;
-                }
-                c++;
-            }
-            assert (a > 0);
-            assert (b > 0);
-            assert (c < a);
-            int newWidth = (getScreen().getWidth() / a);
-            int newHeight1 = ((getScreen().getHeight() - 1) / b);
-            int newHeight2 = ((getScreen().getHeight() - 1) / (b + c));
-
-            List<TWindow> sorted = new LinkedList<TWindow>(windows);
-            Collections.sort(sorted);
-            Collections.reverse(sorted);
-            for (int i = 0; i < sorted.size(); i++) {
-                int logicalX = i / b;
-                int logicalY = i % b;
-                if (i >= ((a - 1) * b)) {
-                    logicalX = a - 1;
-                    logicalY = i - ((a - 1) * b);
-                }
-
-                TWindow w = sorted.get(i);
-                w.setX(logicalX * newWidth);
-                w.setWidth(newWidth);
-                if (i >= ((a - 1) * b)) {
-                    w.setY((logicalY * newHeight2) + 1);
-                    w.setHeight(newHeight2);
-                } else {
-                    w.setY((logicalY * newHeight1) + 1);
-                    w.setHeight(newHeight1);
-                }
-            }
-        }
-    }
-
-    /**
-     * Re-layout the open windows as overlapping cascaded windows.
-     */
-    private void cascadeWindows() {
-        synchronized (windows) {
-            // Don't do anything if we are in the menu
-            if (activeMenu != null) {
-                return;
-            }
-            int x = 0;
-            int y = 1;
-            List<TWindow> sorted = new LinkedList<TWindow>(windows);
-            Collections.sort(sorted);
-            Collections.reverse(sorted);
-            for (TWindow window: sorted) {
-                window.setX(x);
-                window.setY(y);
-                x++;
-                y++;
-                if (x > getScreen().getWidth()) {
-                    x = 0;
-                }
-                if (y >= getScreen().getHeight()) {
-                    y = 1;
-                }
-            }
-        }
-    }
-
-    /**
-     * Convenience function to add a timer.
-     *
-     * @param duration number of milliseconds to wait between ticks
-     * @param recurring if true, re-schedule this timer after every tick
-     * @param action function to call when button is pressed
-     * @return the timer
-     */
-    public final TTimer addTimer(final long duration, final boolean recurring,
-        final TAction action) {
-
-        TTimer timer = new TTimer(duration, recurring, action);
-        synchronized (timers) {
-            timers.add(timer);
-        }
-        return timer;
-    }
-
-    /**
-     * Convenience function to remove a timer.
-     *
-     * @param timer timer to remove
-     */
-    public final void removeTimer(final TTimer timer) {
-        synchronized (timers) {
-            timers.remove(timer);
-        }
-    }
-
-    /**
-     * Convenience function to spawn a message box.
-     *
-     * @param title window title, will be centered along the top border
-     * @param caption message to display.  Use embedded newlines to get a
-     * multi-line box.
-     * @return the new message box
-     */
-    public final TMessageBox messageBox(final String title,
-        final String caption) {
-
-        return new TMessageBox(this, title, caption, TMessageBox.Type.OK);
-    }
-
-    /**
-     * Convenience function to spawn a message box.
-     *
-     * @param title window title, will be centered along the top border
-     * @param caption message to display.  Use embedded newlines to get a
-     * multi-line box.
-     * @param type one of the TMessageBox.Type constants.  Default is
-     * Type.OK.
-     * @return the new message box
-     */
-    public final TMessageBox messageBox(final String title,
-        final String caption, final TMessageBox.Type type) {
-
-        return new TMessageBox(this, title, caption, type);
-    }
-
-    /**
-     * Convenience function to spawn an input box.
-     *
-     * @param title window title, will be centered along the top border
-     * @param caption message to display.  Use embedded newlines to get a
-     * multi-line box.
-     * @return the new input box
-     */
-    public final TInputBox inputBox(final String title, final String caption) {
-
-        return new TInputBox(this, title, caption);
-    }
-
-    /**
-     * Convenience function to spawn an input box.
-     *
-     * @param title window title, will be centered along the top border
-     * @param caption message to display.  Use embedded newlines to get a
-     * multi-line box.
-     * @param text initial text to seed the field with
-     * @return the new input box
-     */
-    public final TInputBox inputBox(final String title, final String caption,
-        final String text) {
-
-        return new TInputBox(this, title, caption, text);
-    }
-
-    /**
-     * Convenience function to open a terminal window.
-     *
-     * @param x column relative to parent
-     * @param y row relative to parent
-     * @return the terminal new window
-     */
-    public final TTerminalWindow openTerminal(final int x, final int y) {
-        return openTerminal(x, y, TWindow.RESIZABLE);
-    }
-
-    /**
-     * Convenience function to open a terminal window.
-     *
-     * @param x column relative to parent
-     * @param y row relative to parent
-     * @param flags mask of CENTERED, MODAL, or RESIZABLE
-     * @return the terminal new window
-     */
-    public final TTerminalWindow openTerminal(final int x, final int y,
-        final int flags) {
-
-        return new TTerminalWindow(this, x, y, flags);
-    }
-
-}