Merge branch 'upstream' into subtree
[fanfix.git] / src / jexer / TApplication.java
diff --git a/src/jexer/TApplication.java b/src/jexer/TApplication.java
deleted file mode 100644 (file)
index d4a6610..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,620 +0,0 @@
-/**
- * Jexer - Java Text User Interface
- *
- * License: LGPLv3 or later
- *
- * This module is licensed under the GNU Lesser General Public License
- * Version 3.  Please see the file "COPYING" in this directory for more
- * information about the GNU Lesser General Public License Version 3.
- *
- *     Copyright (C) 2015  Kevin Lamonte
- *
- * This program is free software; you can redistribute it and/or
- * modify it under the terms of the GNU Lesser General Public License
- * as published by the Free Software Foundation; either version 3 of
- * the License, or (at your option) any later version.
- *
- * This program is distributed in the hope that it will be useful, but
- * WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
- * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the GNU
- * General Public License for more details.
- *
- * You should have received a copy of the GNU Lesser General Public
- * License along with this program; if not, see
- * http://www.gnu.org/licenses/, or write to the Free Software
- * Foundation, Inc., 51 Franklin St, Fifth Floor, Boston, MA
- * 02110-1301 USA
- *
- * @author Kevin Lamonte [kevin.lamonte@gmail.com]
- * @version 1
- */
-package jexer;
-
-import java.io.InputStream;
-import java.io.OutputStream;
-import java.io.UnsupportedEncodingException;
-import java.util.LinkedList;
-import java.util.List;
-
-import jexer.bits.CellAttributes;
-import jexer.bits.ColorTheme;
-import jexer.bits.GraphicsChars;
-import jexer.event.TCommandEvent;
-import jexer.event.TInputEvent;
-import jexer.event.TKeypressEvent;
-import jexer.event.TMouseEvent;
-import jexer.event.TResizeEvent;
-import jexer.backend.Backend;
-import jexer.backend.ECMA48Backend;
-import jexer.io.Screen;
-import static jexer.TCommand.*;
-import static jexer.TKeypress.*;
-
-/**
- * TApplication sets up a full Text User Interface application.
- */
-public class TApplication {
-
-    /**
-     * Access to the physical screen, keyboard, and mouse.
-     */
-    private Backend backend;
-
-    /**
-     * Get the Screen.
-     *
-     * @return the Screen
-     */
-    public final Screen getScreen() {
-        return backend.getScreen();
-    }
-
-    /**
-     * Actual mouse coordinate X.
-     */
-    private int mouseX;
-
-    /**
-     * Actual mouse coordinate Y.
-     */
-    private int mouseY;
-
-    /**
-     * Event queue that will be drained by either primary or secondary Fiber.
-     */
-    private List<TInputEvent> eventQueue;
-
-    /**
-     * Windows and widgets pull colors from this ColorTheme.
-     */
-    private ColorTheme theme;
-
-    /**
-     * Get the color theme.
-     *
-     * @return the theme
-     */
-    public final ColorTheme getTheme() {
-        return theme;
-    }
-
-    /**
-     * When true, exit the application.
-     */
-    private boolean quit = false;
-
-    /**
-     * When true, repaint the entire screen.
-     */
-    private boolean repaint = true;
-
-    /**
-     * Request full repaint on next screen refresh.
-     */
-    public void setRepaint() {
-        repaint = true;
-    }
-
-    /**
-     * When true, just flush updates from the screen.
-     */
-    private boolean flush = false;
-
-    /**
-     * Y coordinate of the top edge of the desktop.  For now this is a
-     * constant.  Someday it would be nice to have a multi-line menu or
-     * toolbars.
-     */
-    private static final int desktopTop = 1;
-
-    /**
-     * Get Y coordinate of the top edge of the desktop.
-     *
-     * @return Y coordinate of the top edge of the desktop
-     */
-    public final int getDesktopTop() {
-        return desktopTop;
-    }
-
-    /**
-     * Y coordinate of the bottom edge of the desktop.
-     */
-    private int desktopBottom;
-
-    /**
-     * Get Y coordinate of the bottom edge of the desktop.
-     *
-     * @return Y coordinate of the bottom edge of the desktop
-     */
-    public final int getDesktopBottom() {
-        return desktopBottom;
-    }
-
-    /**
-     * Public constructor.
-     *
-     * @param input an InputStream connected to the remote user, or null for
-     * System.in.  If System.in is used, then on non-Windows systems it will
-     * be put in raw mode; shutdown() will (blindly!) put System.in in cooked
-     * mode.  input is always converted to a Reader with UTF-8 encoding.
-     * @param output an OutputStream connected to the remote user, or null
-     * for System.out.  output is always converted to a Writer with UTF-8
-     * encoding.
-     * @throws UnsupportedEncodingException if an exception is thrown when
-     * creating the InputStreamReader
-     */
-    public TApplication(final InputStream input,
-        final OutputStream output) throws UnsupportedEncodingException {
-
-        backend       = new ECMA48Backend(input, output);
-        theme         = new ColorTheme();
-        desktopBottom = backend.getScreen().getHeight() - 1;
-        eventQueue    = new LinkedList<TInputEvent>();
-    }
-
-    /**
-     * Invert the cell at the mouse pointer position.
-     */
-    private void drawMouse() {
-        CellAttributes attr = backend.getScreen().getAttrXY(mouseX, mouseY);
-        attr.setForeColor(attr.getForeColor().invert());
-        attr.setBackColor(attr.getBackColor().invert());
-        backend.getScreen().putAttrXY(mouseX, mouseY, attr, false);
-        flush = true;
-
-        /*
-        if (windows.length == 0) {
-            repaint = true;
-        }
-         */
-        // TODO: remove this repaint after the above if (windows.length == 0)
-        // can be used again.
-        repaint = true;
-    }
-
-    /**
-     * Draw everything.
-     */
-    public final void drawAll() {
-        if ((flush) && (!repaint)) {
-            backend.flushScreen();
-            flush = false;
-            return;
-        }
-
-        if (!repaint) {
-            return;
-        }
-
-        // If true, the cursor is not visible
-        boolean cursor = false;
-
-        // Start with a clean screen
-        backend.getScreen().clear();
-
-        // Draw the background
-        CellAttributes background = theme.getColor("tapplication.background");
-        backend.getScreen().putAll(GraphicsChars.HATCH, background);
-
-        /*
-        // Draw each window in reverse Z order
-        TWindow [] sorted = windows.dup;
-        sorted.sort.reverse;
-        foreach (w; sorted) {
-            w.drawChildren();
-        }
-
-        // Draw the blank menubar line - reset the screen clipping first so
-        // it won't trim it out.
-        backend.getScreen().resetClipping();
-        backend.getScreen().hLineXY(0, 0, backend.getScreen().getWidth(), ' ',
-            theme.getColor("tmenu"));
-        // Now draw the menus.
-        int x = 1;
-        foreach (m; menus) {
-            CellAttributes menuColor;
-            CellAttributes menuMnemonicColor;
-            if (m.active) {
-                menuColor = theme.getColor("tmenu.highlighted");
-                menuMnemonicColor = theme.getColor("tmenu.mnemonic.highlighted");
-            } else {
-                menuColor = theme.getColor("tmenu");
-                menuMnemonicColor = theme.getColor("tmenu.mnemonic");
-            }
-            // Draw the menu title
-            backend.getScreen().hLineXY(x, 0, cast(int)m.title.length + 2, ' ',
-                menuColor);
-            backend.getScreen().putStrXY(x + 1, 0, m.title, menuColor);
-            // Draw the highlight character
-            backend.getScreen().putCharXY(x + 1 + m.mnemonic.shortcutIdx, 0,
-                m.mnemonic.shortcut, menuMnemonicColor);
-
-            if (m.active) {
-                m.drawChildren();
-                // Reset the screen clipping so we can draw the next title.
-                backend.getScreen().resetClipping();
-            }
-            x += m.title.length + 2;
-        }
-
-        foreach (m; subMenus) {
-            // Reset the screen clipping so we can draw the next sub-menu.
-            backend.getScreen().resetClipping();
-            m.drawChildren();
-        }
-         */
-
-        // Draw the mouse pointer
-        drawMouse();
-
-        /*
-        // Place the cursor if it is visible
-        TWidget activeWidget = null;
-        if (sorted.length > 0) {
-            activeWidget = sorted[$ - 1].getActiveChild();
-            if (activeWidget.hasCursor) {
-                backend.getScreen().putCursor(true, activeWidget.getCursorAbsoluteX(),
-                    activeWidget.getCursorAbsoluteY());
-                cursor = true;
-            }
-        }
-
-        // Kill the cursor
-        if (cursor == false) {
-            backend.getScreen().hideCursor();
-        }
-         */
-
-        // Flush the screen contents
-        backend.flushScreen();
-
-        repaint = false;
-        flush = false;
-    }
-
-    /**
-     * Run this application until it exits.
-     */
-    public final void run() {
-        List<TInputEvent> events = new LinkedList<TInputEvent>();
-
-        while (!quit) {
-            // Timeout is in milliseconds, so default timeout after 1 second
-            // of inactivity.
-            int timeout = getSleepTime(1000);
-
-            if (eventQueue.size() > 0) {
-                // Do not wait if there are definitely events waiting to be
-                // processed or a screen redraw to do.
-                timeout = 0;
-            }
-
-            // Pull any pending input events
-            backend.getEvents(events, timeout);
-            metaHandleEvents(events);
-            events.clear();
-
-            // Process timers and call doIdle()'s
-            doIdle();
-
-            // Update the screen
-            drawAll();
-        }
-
-        /*
-
-        // Shutdown the fibers
-        eventQueue.length = 0;
-        if (secondaryEventFiber !is null) {
-            assert(secondaryEventReceiver !is null);
-            secondaryEventReceiver = null;
-            if (secondaryEventFiber.state == Fiber.State.HOLD) {
-                // Wake up the secondary handler so that it can exit.
-                secondaryEventFiber.call();
-            }
-        }
-
-        if (primaryEventFiber.state == Fiber.State.HOLD) {
-            // Wake up the primary handler so that it can exit.
-            primaryEventFiber.call();
-        }
-         */
-
-        backend.shutdown();
-    }
-
-    /**
-     * Peek at certain application-level events, add to eventQueue, and wake
-     * up the consuming Fiber.
-     *
-     * @param events the input events to consume
-     */
-    private void metaHandleEvents(final List<TInputEvent> events) {
-
-        for (TInputEvent event: events) {
-
-            /*
-            System.err.printf(String.format("metaHandleEvents event: %s\n",
-                    event)); System.err.flush();
-             */
-
-            if (quit) {
-                // Do no more processing if the application is already trying
-                // to exit.
-                return;
-            }
-
-            // DEBUG
-            if (event instanceof TKeypressEvent) {
-                TKeypressEvent keypress = (TKeypressEvent) event;
-                if (keypress.equals(kbAltX)) {
-                    quit = true;
-                    return;
-                }
-            }
-            // DEBUG
-
-            // Special application-wide events -------------------------------
-
-            // Abort everything
-            if (event instanceof TCommandEvent) {
-                TCommandEvent command = (TCommandEvent) event;
-                if (command.getCmd().equals(cmAbort)) {
-                    quit = true;
-                    return;
-                }
-            }
-
-            // Screen resize
-            if (event instanceof TResizeEvent) {
-                TResizeEvent resize = (TResizeEvent) event;
-                backend.getScreen().setDimensions(resize.getWidth(),
-                    resize.getHeight());
-                desktopBottom = backend.getScreen().getHeight() - 1;
-                repaint = true;
-                mouseX = 0;
-                mouseY = 0;
-                continue;
-            }
-
-            // Peek at the mouse position
-            if (event instanceof TMouseEvent) {
-                TMouseEvent mouse = (TMouseEvent) event;
-                if ((mouseX != mouse.getX()) || (mouseY != mouse.getY())) {
-                    mouseX = mouse.getX();
-                    mouseY = mouse.getY();
-                    drawMouse();
-                }
-            }
-
-            /*
-
-            // Put into the main queue
-            addEvent(event);
-
-            // Have one of the two consumer Fibers peel the events off
-            // the queue.
-            if (secondaryEventFiber !is null) {
-                assert(secondaryEventFiber.state == Fiber.State.HOLD);
-
-                // Wake up the secondary handler for these events
-                secondaryEventFiber.call();
-            } else {
-                assert(primaryEventFiber.state == Fiber.State.HOLD);
-
-                // Wake up the primary handler for these events
-                primaryEventFiber.call();
-            }
-             */
-
-        } // for (TInputEvent event: events)
-
-    }
-
-    /**
-     * Do stuff when there is no user input.
-     */
-    private void doIdle() {
-        /*
-        // Now run any timers that have timed out
-        auto now = Clock.currTime;
-        TTimer [] keepTimers;
-        foreach (t; timers) {
-            if (t.nextTick < now) {
-                t.tick();
-                if (t.recurring == true) {
-                    keepTimers ~= t;
-                }
-            } else {
-                keepTimers ~= t;
-            }
-        }
-        timers = keepTimers;
-
-        // Call onIdle's
-        foreach (w; windows) {
-            w.onIdle();
-        }
-         */
-    }
-
-    /**
-     * Get the amount of time I can sleep before missing a Timer tick.
-     *
-     * @param timeout = initial (maximum) timeout
-     * @return number of milliseconds between now and the next timer event
-     */
-    protected int getSleepTime(final int timeout) {
-        /*
-        auto now = Clock.currTime;
-        auto sleepTime = dur!("msecs")(timeout);
-        foreach (t; timers) {
-            if (t.nextTick < now) {
-                return 0;
-            }
-            if ((t.nextTick > now) &&
-                ((t.nextTick - now) < sleepTime)
-            ) {
-                sleepTime = t.nextTick - now;
-            }
-        }
-        assert(sleepTime.total!("msecs")() >= 0);
-        return cast(uint)sleepTime.total!("msecs")();
-         */
-        // TODO: fix timers.  Until then, come back after 250 millis.
-        return 250;
-    }
-
-    /**
-     * Close window.  Note that the window's destructor is NOT called by this
-     * method, instead the GC is assumed to do the cleanup.
-     *
-     * @param window the window to remove
-     */
-    public final void closeWindow(final TWindow window) {
-        /*
-         TODO
-
-        uint z = window.z;
-        window.z = -1;
-        windows.sort;
-        windows = windows[1 .. $];
-        TWindow activeWindow = null;
-        foreach (w; windows) {
-            if (w.z > z) {
-                w.z--;
-                if (w.z == 0) {
-                    w.active = true;
-                    assert(activeWindow is null);
-                    activeWindow = w;
-                } else {
-                    w.active = false;
-                }
-            }
-        }
-
-        // Perform window cleanup
-        window.onClose();
-
-        // Refresh screen
-        repaint = true;
-
-        // Check if we are closing a TMessageBox or similar
-        if (secondaryEventReceiver !is null) {
-            assert(secondaryEventFiber !is null);
-
-            // Do not send events to the secondaryEventReceiver anymore, the
-            // window is closed.
-            secondaryEventReceiver = null;
-
-            // Special case: if this is called while executing on a
-            // secondaryEventFiber, call it so that widgetEventHandler() can
-            // terminate.
-            if (secondaryEventFiber.state == Fiber.State.HOLD) {
-                secondaryEventFiber.call();
-            }
-            secondaryEventFiber = null;
-
-            // Unfreeze the logic in handleEvent()
-            if (primaryEventFiber.state == Fiber.State.HOLD) {
-                primaryEventFiber.call();
-            }
-        }
-         */
-    }
-
-    /**
-     * Switch to the next window.
-     *
-     * @param forward if true, then switch to the next window in the list,
-     * otherwise switch to the previous window in the list
-     */
-    public final void switchWindow(final boolean forward) {
-        /*
-         TODO
-
-        // Only switch if there are multiple windows
-        if (windows.length < 2) {
-            return;
-        }
-
-        // Swap z/active between active window and the next in the
-        // list
-        ptrdiff_t activeWindowI = -1;
-        for (auto i = 0; i < windows.length; i++) {
-            if (windows[i].active) {
-                activeWindowI = i;
-                break;
-            }
-        }
-        assert(activeWindowI >= 0);
-
-        // Do not switch if a window is modal
-        if (windows[activeWindowI].isModal()) {
-            return;
-        }
-
-        size_t nextWindowI;
-        if (forward) {
-            nextWindowI = (activeWindowI + 1) % windows.length;
-        } else {
-            if (activeWindowI == 0) {
-                nextWindowI = windows.length - 1;
-            } else {
-                nextWindowI = activeWindowI - 1;
-            }
-        }
-        windows[activeWindowI].active = false;
-        windows[activeWindowI].z = windows[nextWindowI].z;
-        windows[nextWindowI].z = 0;
-        windows[nextWindowI].active = true;
-
-        // Refresh
-        repaint = true;
-        */
-    }
-
-    /**
-     * Add a window to my window list and make it active.
-     *
-     * @param window new window to add
-     */
-    public final void addWindow(final TWindow window) {
-        /*
-         TODO
-        // Do not allow a modal window to spawn a non-modal window
-        if ((windows.length > 0) && (windows[0].isModal())) {
-            assert(window.isModal());
-        }
-        foreach (w; windows) {
-            w.active = false;
-            w.z++;
-        }
-        windows ~= window;
-        window.active = true;
-        window.z = 0;
-         */
-    }
-
-
-}