Version 2.0.0: update sources
[jvcard.git] / src / com / googlecode / lanterna / gui2 / Interactable.java
diff --git a/src/com/googlecode/lanterna/gui2/Interactable.java b/src/com/googlecode/lanterna/gui2/Interactable.java
deleted file mode 100644 (file)
index 4654380..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,188 +0,0 @@
-/*
- * This file is part of lanterna (http://code.google.com/p/lanterna/).
- * 
- * lanterna is free software: you can redistribute it and/or modify
- * it under the terms of the GNU Lesser General Public License as published by
- * the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
- * (at your option) any later version.
- *
- * This program is distributed in the hope that it will be useful,
- * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
- * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
- * GNU Lesser General Public License for more details.
- *
- * You should have received a copy of the GNU Lesser General Public License
- * along with this program.  If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
- * 
- * Copyright (C) 2010-2015 Martin
- */
-package com.googlecode.lanterna.gui2;
-
-import com.googlecode.lanterna.TerminalPosition;
-import com.googlecode.lanterna.input.KeyStroke;
-
-/**
- * This interface marks a component as able to receive keyboard input from the user. Components that do not implement
- * this interface in some way will not be able to receive input focus. Normally if you create a new component, you'll
- * probably want to extend from {@code AbstractInteractableComponent} instead of implementing this one directly.
- *
- * @see AbstractInteractableComponent
- * @author Martin
- */
-public interface Interactable extends Component {
-    /**
-     * Returns, in local coordinates, where to put the cursor on the screen when this component has focus. If null, the
-     * cursor should be hidden. If you component is 5x1 and you want to have the cursor in the middle (when in focus),
-     * return [2,0]. The GUI system will convert the position to global coordinates.
-     * @return Coordinates of where to place the cursor when this component has focus
-     */
-    TerminalPosition getCursorLocation();
-
-    /**
-     * Accepts a KeyStroke as input and processes this as a user input. Depending on what the component does with this
-     * key-stroke, there are several results passed back to the GUI system that will decide what to do next. If the
-     * event was not handled or ignored, {@code Result.UNHANDLED} should be returned. This will tell the GUI system that
-     * the key stroke was not understood by this component and may be dealt with in another way. If event was processed
-     * properly, it should return {@code Result.HANDLED}, which will make the GUI system stop processing this particular
-     * key-stroke. Furthermore, if the component understood the key-stroke and would like to move focus to a different
-     * component, there are the {@code Result.MOVE_FOCUS_*} values. This method should be invoking the input filter, if
-     * it is set, to see if the input should be processed or not.
-     * @param keyStroke What input was entered by the user
-     * @return Result of processing the key-stroke
-     */
-    Result handleInput(KeyStroke keyStroke);
-
-    /**
-     * Moves focus in the {@code BasePane} to this component. If the component has not been added to a {@code BasePane}
-     * (i.e. a {@code Window} most of the time), does nothing.
-     * @return Itself
-     */
-    Interactable takeFocus();
-
-    /**
-     * Method called when this component gained keyboard focus.
-     * @param direction What direction did the focus come from
-     * @param previouslyInFocus Which component had focus previously ({@code null} if none)
-     */
-    void onEnterFocus(FocusChangeDirection direction, Interactable previouslyInFocus);
-
-    /**
-     * Method called when keyboard focus moves away from this component
-     * @param direction What direction is focus going in
-     * @param nextInFocus Which component is receiving focus next (or {@code null} if none)
-     */
-    void onLeaveFocus(FocusChangeDirection direction, Interactable nextInFocus);
-
-    /**
-     * Returns {@code true} if this component currently has input focus in its root container.
-     * @return {@code true} if the interactable has input focus, {@code false} otherwise
-     */
-    boolean isFocused();
-
-    /**
-     * Assigns an input filter to the interactable component. This will intercept any user input and decide if the input
-     * should be passed on to the component or not. {@code null} means there is no filter.
-     * @param inputFilter Input filter to assign to the interactable
-     * @return Itself
-     */
-    Interactable setInputFilter(InputFilter inputFilter);
-
-    /**
-     * Returns the input filter currently assigned to the interactable component. This will intercept any user input and
-     * decide if the input should be passed on to the component or not. {@code null} means there is no filter.
-     * @return Input filter currently assigned to the interactable component
-     */
-    InputFilter getInputFilter();
-
-    /**
-     * Enum to represent the various results coming out of the handleKeyStroke method
-     */
-    enum Result {
-        /**
-         * This component didn't handle the key-stroke, either because it was not recognized or because it chose to
-         * ignore it.
-         */
-        UNHANDLED,
-        /**
-         * This component has handled the key-stroke and it should be considered consumed.
-         */
-        HANDLED,
-        /**
-         * This component has handled the key-stroke and requests the GUI system to switch focus to next component in
-         * an ordered list of components. This should generally be returned if moving focus by using the tab key.
-         */
-        MOVE_FOCUS_NEXT,
-        /**
-         * This component has handled the key-stroke and requests the GUI system to switch focus to previous component
-         * in an ordered list of components. This should generally be returned if moving focus by using the reverse tab
-         * key.
-         */
-        MOVE_FOCUS_PREVIOUS,
-        /**
-         * This component has handled the key-stroke and requests the GUI system to switch focus to next component in
-         * the general left direction. By convention in Lanterna, if there is no component to the left, it will move up
-         * instead. This should generally be returned if moving focus by using the left array key.
-         */
-        MOVE_FOCUS_LEFT,
-        /**
-         * This component has handled the key-stroke and requests the GUI system to switch focus to next component in
-         * the general right direction. By convention in Lanterna, if there is no component to the right, it will move
-         * down instead. This should generally be returned if moving focus by using the right array key.
-         */
-        MOVE_FOCUS_RIGHT,
-        /**
-         * This component has handled the key-stroke and requests the GUI system to switch focus to next component in
-         * the general up direction. By convention in Lanterna, if there is no component above, it will move left
-         * instead. This should generally be returned if moving focus by using the up array key.
-         */
-        MOVE_FOCUS_UP,
-        /**
-         * This component has handled the key-stroke and requests the GUI system to switch focus to next component in
-         * the general down direction. By convention in Lanterna, if there is no component below, it will move up
-         * instead. This should generally be returned if moving focus by using the down array key.
-         */
-        MOVE_FOCUS_DOWN,
-        ;
-    }
-
-    /**
-     * When focus has changed, which direction.
-     */
-    enum FocusChangeDirection {
-        /**
-         * The next interactable component, going down. This direction usually comes from the user pressing down array.
-         */
-        DOWN,
-        /**
-         * The next interactable component, going right. This direction usually comes from the user pressing right array.
-         */
-        RIGHT,
-        /**
-         * The next interactable component, going up. This direction usually comes from the user pressing up array.
-         */
-        UP,
-        /**
-         * The next interactable component, going left. This direction usually comes from the user pressing left array.
-         */
-        LEFT,
-        /**
-         * The next interactable component, in layout manager order (usually left-&gt;right, up-&gt;down). This direction
-         * usually comes from the user pressing tab key.
-         */
-        NEXT,
-        /**
-         * The previous interactable component, reversed layout manager order (usually right-&gt;left, down-&gt;up). This
-         * direction usually comes from the user pressing shift and tab key (reverse tab).
-         */
-        PREVIOUS,
-        /**
-         * Focus was changed by calling the {@code RootContainer.setFocusedInteractable(..)} method directly.
-         */
-        TELEPORT,
-        /**
-         * Focus has gone away and no component is now in focus
-         */
-        RESET,
-        ;
-    }
-}