Version 2.0.0: update sources
[jvcard.git] / src / com / googlecode / lanterna / gui2 / TextGUI.java
diff --git a/src/com/googlecode/lanterna/gui2/TextGUI.java b/src/com/googlecode/lanterna/gui2/TextGUI.java
deleted file mode 100644 (file)
index 8e53aa1..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,106 +0,0 @@
-/*
- * This file is part of lanterna (http://code.google.com/p/lanterna/).
- * 
- * lanterna is free software: you can redistribute it and/or modify
- * it under the terms of the GNU Lesser General Public License as published by
- * the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
- * (at your option) any later version.
- *
- * This program is distributed in the hope that it will be useful,
- * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
- * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
- * GNU Lesser General Public License for more details.
- *
- * You should have received a copy of the GNU Lesser General Public License
- * along with this program.  If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
- * 
- * Copyright (C) 2010-2015 Martin
- */
-package com.googlecode.lanterna.gui2;
-
-import com.googlecode.lanterna.graphics.Theme;
-import com.googlecode.lanterna.input.KeyStroke;
-
-import java.io.IOException;
-
-/**
- * This is the base interface for advanced text GUIs supported in Lanterna. You may want to use this in combination with
- * a TextGUIThread, that can be created/retrieved by using {@code getGUIThread()}.
- * @author Martin
- */
-public interface TextGUI {
-    /**
-     * Sets the global theme to be used by this TextGUI. This value will be set on every TextGUIGraphics object created
-     * for drawing the GUI, but individual components can override this if they want. If you don't call this method
-     * you should assume that a default theme is assigned by the library.
-     * @param theme Theme to use as the default theme for this TextGUI
-     */
-    void setTheme(Theme theme);
-
-    /**
-     * Drains the input queue and passes the key strokes to the GUI system for processing. For window-based system, it
-     * will send each key stroke to the active window for processing. If the input read gives an EOF, it will throw
-     * EOFException and this is normally the signal to shut down the GUI (any command coming in before the EOF will be
-     * processed as usual before this).
-     * @return {@code true} if at least one key stroke was read and processed, {@code false} if there was nothing on the
-     * input queue (only for non-blocking IO)
-     * @throws java.io.IOException In case there was an underlying I/O error
-     * @throws java.io.EOFException In the input stream received an EOF marker
-     */
-    boolean processInput() throws IOException;
-
-    /**
-     * Updates the screen, to make any changes visible to the user.
-     * @throws java.io.IOException In case there was an underlying I/O error
-     */
-    void updateScreen() throws IOException;
-
-    /**
-     * This method can be used to determine if any component has requested a redraw. If this method returns
-     * {@code true}, you may want to call {@code updateScreen()}.
-     * @return {@code true} if this TextGUI has a change and is waiting for someone to call {@code updateScreen()}
-     */
-    boolean isPendingUpdate();
-
-    /**
-     * The first time this method is called, it will create a new TextGUIThread object that you can use to automatically
-     * manage this TextGUI instead of manually calling {@code processInput()} and {@code updateScreen()}. After the
-     * initial call, it will return the same object as it was originally returning.
-     * @return A {@code TextGUIThread} implementation that can be used to asynchronously manage the GUI
-     */
-    TextGUIThread getGUIThread();
-
-    /**
-     * Returns the interactable component currently in focus
-     * @return Component that is currently in input focus
-     */
-    Interactable getFocusedInteractable();
-
-    /**
-     * Adds a listener to this TextGUI to fire events on.
-     * @param listener Listener to add
-     */
-    void addListener(Listener listener);
-    
-    /**
-     * Removes a listener from this TextGUI so that it will no longer receive events
-     * @param listener Listener to remove
-     */
-    void removeListener(Listener listener);
-    
-    /**
-     * Listener interface for TextGUI, firing on events related to the overall GUI
-     */
-    interface Listener {
-        /**
-         * Fired either when no component was in focus during a keystroke or if the focused component and all its parent
-         * containers chose not to handle the event. This event listener should also return {@code true} if the event
-         * was processed in any way that requires the TextGUI to update itself, otherwise {@code false}.
-         * @param textGUI TextGUI that had the event
-         * @param keyStroke Keystroke that was unhandled
-         * @return If the outcome of this KeyStroke processed by the implementer requires the TextGUI to re-draw, return
-         * {@code true} here, otherwise {@code false}
-         */
-        boolean onUnhandledKeyStroke(TextGUI textGUI, KeyStroke keyStroke);
-    }
-}