Version 2.0.0: update sources
[jvcard.git] / src / com / googlecode / lanterna / gui2 / Window.java
diff --git a/src/com/googlecode/lanterna/gui2/Window.java b/src/com/googlecode/lanterna/gui2/Window.java
deleted file mode 100644 (file)
index 833c894..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,326 +0,0 @@
-/*
- * This file is part of lanterna (http://code.google.com/p/lanterna/).
- * 
- * lanterna is free software: you can redistribute it and/or modify
- * it under the terms of the GNU Lesser General Public License as published by
- * the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
- * (at your option) any later version.
- *
- * This program is distributed in the hope that it will be useful,
- * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
- * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
- * GNU Lesser General Public License for more details.
- *
- * You should have received a copy of the GNU Lesser General Public License
- * along with this program.  If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
- * 
- * Copyright (C) 2010-2015 Martin
- */
-package com.googlecode.lanterna.gui2;
-
-import com.googlecode.lanterna.TerminalPosition;
-import com.googlecode.lanterna.input.KeyStroke;
-import com.googlecode.lanterna.TerminalSize;
-
-import java.util.Collection;
-import java.util.Set;
-
-/**
- * Window is a base unit in the TextGUI system, it represents a collection of components grouped together, usually
- * surrounded by a border and a title. Modern computer system GUIs are normally based around the metaphor of windows,
- * so I don't think you should have any problems understanding what this means.
- * @author Martin
- */
-public interface Window extends BasePane {
-    /**
-     * Window hints are meta-data stored along with the window that can be used to give the GUI system some ideas of how
-     * this window wants to be treated. There are no guarantees that the hints will be honoured though. You can declare
-     * your own window hints by sub-classing this class.
-     */
-    class Hint {
-        /**
-         * With this hint, the TextGUI system should not draw any decorations around the window. Decorated size will be
-         * the same as the window size.
-         */
-        public static final Hint NO_DECORATIONS = new Hint();
-
-        /**
-         * With this hint, the TextGUI system should skip running any post renderers for the window. By default this
-         * means the window won't have any shadow.
-         */
-        public static final Hint NO_POST_RENDERING = new Hint();
-
-        /**
-         * With this hint, the window should never receive focus by the window manager
-         */
-        public static final Hint NO_FOCUS = new Hint();
-
-        /**
-         * With this hint, the window wants to be at the center of the terminal instead of using the cascading layout
-         * which is the standard.
-         */
-        public static final Hint CENTERED = new Hint();
-
-        /**
-         * Windows with this hint should not be positioned by the window manager, rather they should use whatever
-         * position is pre-set.
-         */
-        public static final Hint FIXED_POSITION = new Hint();
-
-        /**
-         * Windows with this hint should not be automatically sized by the window manager (using
-         * {@code getPreferredSize()}), rather should rely on the code manually setting the size of the window using
-         * {@code setSize(..)}.
-         */
-        public static final Hint FIXED_SIZE = new Hint();
-
-        /**
-         * With this hint, don't let the window grow larger than the terminal screen, rather set components to a smaller
-         * size than they prefer.
-         */
-        public static final Hint FIT_TERMINAL_WINDOW = new Hint();
-
-        /**
-         * This hint tells the window manager that this window should have exclusive access to the keyboard input until
-         * it is closed. For window managers that allows the user to switch between open windows, putting a window on
-         * the screen with this hint should make the window manager temporarily disable that function until the window
-         * is closed.
-         */
-        public static final Hint MODAL = new Hint();
-
-        /**
-         * A window with this hint would like to be placed covering the entire screen. Use this in combination with
-         * NO_DECORATIONS if you want the content area to take up the entire terminal.
-         */
-        public static final Hint FULL_SCREEN = new Hint();
-
-        /**
-         * This window hint tells the window manager that the window should be taking up almost the entire screen,
-         * leaving only a small space around it. This is different from {@code FULL_SCREEN} which takes all available
-         * space and completely hide the background and any other window behind it.
-         */
-        public static final Hint EXPANDED = new Hint();
-
-        protected Hint() {
-        }
-    }
-
-    @Override
-    WindowBasedTextGUI getTextGUI();
-    
-    /**
-     * DON'T CALL THIS METHOD YOURSELF, it is called automatically by the TextGUI system when you add a window. If you 
-     * call it with the intention of adding the window to the specified TextGUI, you need to read the documentation
-     * on how to use windows.
-     * @param textGUI TextGUI this window belongs to from now on
-     */
-    void setTextGUI(WindowBasedTextGUI textGUI);
-
-    /**
-     * This method returns the title of the window, which is normally drawn at the top-left corder of the window
-     * decoration, but depending on the {@code WindowDecorationRenderer} used by the {@code TextGUI}
-     * @return title of the window
-     */
-    String getTitle();
-
-    /**
-     * This values is optionally used by the window manager to decide if the windows should be drawn or not. In an
-     * invisible state, the window is still considered active in the TextGUI but just not drawn and not receiving any
-     * input events. Please note that window managers may choose not to implement this.
-     *
-     * @return Whether the window wants to be visible or not
-     */
-    boolean isVisible();
-
-    /**
-     * This values is optionally used by the window manager to decide if the windows should be drawn or not. In an
-     * invisible state, the window is still considered active in the TextGUI but just not drawn and not receiving any
-     * input events. Please note that window managers may choose not to implement this.
-     *
-     * @param visible whether the window should be visible or not
-     */
-    void setVisible(boolean visible);
-
-    /**
-     * This method is used to determine if the window requires re-drawing. The most common cause for this is the some
-     * of its components has changed and we need a re-draw to make these changes visible.
-     * @return {@code true} if the window would like to be re-drawn, {@code false} if the window doesn't need
-     */
-    @Override
-    boolean isInvalid();
-
-    /**
-     * Invalidates the whole window (including all of its child components) which will cause it to be recalculated
-     * and redrawn.
-     */
-    @Override
-    void invalidate();
-
-    /**
-     * Returns the size this window would like to be
-     * @return Desired size of this window
-     */
-    TerminalSize getPreferredSize();
-
-    /**
-     * Closes the window, which will remove it from the GUI
-     */
-    void close();
-
-    /**
-     * Updates the set of active hints for this window. Please note that it's up to the window manager if these hints
-     * will be honored or not.
-     * @param hints Set of hints to be active for this window
-     */
-    void setHints(Collection<Hint> hints);
-
-    /**
-     * Returns a set of window hints that can be used by the text gui system, the window manager or any other part that
-     * is interacting with windows.
-     * @return Set of hints defined for this window
-     */
-    Set<Hint> getHints();
-
-    /**
-     * Returns the position of the window, as last specified by the window manager. This position does not include
-     * window decorations but is the top-left position of the first usable space of the window.
-     * @return Position, relative to the top-left corner of the terminal, of the top-left corner of the window
-     */
-    TerminalPosition getPosition();
-
-    /**
-     * This method is called by the GUI system to update the window on where the window manager placed it. Calling this
-     * yourself will have no effect other than making the {@code getPosition()} call incorrect until the next redraw.
-     * @param topLeft Global coordinates of the top-left corner of the window
-     */
-    void setPosition(TerminalPosition topLeft);
-
-    /**
-     * Returns the last known size of the window. This is in general derived from the last drawing operation, how large
-     * area the window was allowed to draw on. This size does not include window decorations.
-     * @return Size of the window
-     */
-    TerminalSize getSize();
-
-    /**
-     * This method is called by the GUI system to update the window on how large it is, excluding window decorations.
-     * Calling this yourself will generally make no difference in the size of the window, since it will be reset on the
-     * next redraw based on how large area the TextGraphics given is covering. However, if you add the FIXED_SIZE
-     * window hint, the auto-size calculation will be turned off and you can use this method to set how large you want
-     * the window to be.
-     * @param size New size of the window
-     */
-    void setSize(TerminalSize size);
-
-    /**
-     * Returns the last known size of the window including window decorations put on by the window manager. The value
-     * returned here is passed in during drawing by the TextGUI through {@code setDecoratedSize(..)}.
-     * @return Size of the window, including window decorations
-     */
-    TerminalSize getDecoratedSize();
-
-    /**
-     * This method is called by the GUI system to update the window on how large it is, counting window decorations too.
-     * Calling this yourself will have no effect other than making the {@code getDecoratedSize()} call incorrect until
-     * the next redraw.
-     * @param decoratedSize Size of the window, including window decorations
-     */
-    void setDecoratedSize(TerminalSize decoratedSize);
-
-    /**
-     * This method is called by the GUI system to update the window on, as of the last drawing operation, the distance
-     * from the top-left position of the window including decorations to the top-left position of the actual content
-     * area. If this window has no decorations, it will be always 0x0. Do not call this method yourself.
-     * @param offset Offset from the top-left corner of the window (including decorations) to the top-left corner of
-     *               the content area.
-     */
-    void setContentOffset(TerminalPosition offset);
-
-    /**
-     * Waits for the window to close. Please note that this can cause deadlocks if care is not taken. Also, this method
-     * will swallow any interrupts, if you need a wait method that throws InterruptedException, you'll have to implement
-     * this yourself.
-     */
-    void waitUntilClosed();
-
-    ///////////////////////////////////////////////////////////////
-    //// Below here are methods from BasePane                  ////
-    //// We duplicate them here to make the JavaDoc more clear ////
-    ///////////////////////////////////////////////////////////////
-    /**
-     * Called by the GUI system (or something imitating the GUI system) to draw the window. The TextGUIGraphics object
-     * should be used to perform the drawing operations.
-     * @param graphics TextGraphics object to draw with
-     */
-    @Override
-    void draw(TextGUIGraphics graphics);
-
-    /**
-     * Called by the GUI system's window manager when it has decided that this window should receive the keyboard input.
-     * The window will decide what to do with this input, usually sending it to one of its sub-components, but if it
-     * isn't able to find any handler for this input it should return {@code false} so that the window manager can take
-     * further decisions on what to do with it.
-     * @param key Keyboard input
-     * @return {@code true} If the window could handle the input, false otherwise
-     */
-    @Override
-    boolean handleInput(KeyStroke key);
-
-    /**
-     * Sets the top-level component in the window, this will be the only component unless it's a container of some kind
-     * that you add child-components to.
-     * @param component Component to use as the top-level object in the Window
-     */
-    @Override
-    void setComponent(Component component);
-
-    /**
-     * Returns the component which is the top-level in the component hierarchy inside this window.
-     * @return Top-level component in the window
-     */
-    @Override
-    Component getComponent();
-
-    /**
-     * Returns the component in the window that currently has input focus. There can only be one component at a time
-     * being in focus.
-     * @return Interactable component that is currently in receiving input focus
-     */
-    @Override
-    Interactable getFocusedInteractable();
-
-    /**
-     * Sets the component currently in focus within this window, or sets no component in focus if {@code null}
-     * is passed in.
-     * @param interactable Interactable to focus, or {@code null} to clear focus
-     */
-    @Override
-    void setFocusedInteractable(Interactable interactable);
-
-    /**
-     * Returns the position of where to put the terminal cursor according to this window. This is typically
-     * derived from which component has focus, or {@code null} if no component has focus or if the window doesn't
-     * want the cursor to be visible. Note that the coordinates are in local coordinate space, relative to the top-left
-     * corner of the window. You can use your TextGUI implementation to translate these to global coordinates.
-     * @return Local position of where to place the cursor, or {@code null} if the cursor shouldn't be visible
-     */
-    @Override
-    TerminalPosition getCursorPosition();
-
-    /**
-     * Returns a position in the window's local coordinate space to global coordinates
-     * @param localPosition The local position to translate
-     * @return The local position translated to global coordinates
-     */
-    @Override
-    TerminalPosition toGlobal(TerminalPosition localPosition);
-
-    /**
-     * Returns a position expressed in global coordinates, i.e. row and column offset from the top-left corner of the
-     * terminal into a position relative to the top-left corner of the window. Calling
-     * {@code fromGlobal(toGlobal(..))} should return the exact same position.
-     * @param position Position expressed in global coordinates to translate to local coordinates of this Window
-     * @return The global coordinates expressed as local coordinates
-     */
-    TerminalPosition fromGlobal(TerminalPosition position);
-}